Alpide teistkordne ületamine Itaalia ja Sloveenia vahel
tähendas ühtlasi kontinentaalsesse ida-euroopa kliimatsooni jõudmist kus võis
oodata tõsist talve. Sellest andis märku ka päevaselt alla nulli langenud
temperatuurinivoo. Kuna terve Ameerika reisi kestnud sõidususs oli tegemas oma
viimaseid hingetõmbeid ja liskampsunist dressipluusi all enam suurt kasu ei
sooja hoidmisel polnud, otsustasin viimaseks lühikeseks lõiguks teha varustuse
täienduse jope ja saabaste näol. Jätkus mõnus veeremine suure talve ootuses.
Paraku jäi aga suur talv tulemata ja see kerge jääkirme oli
kõik mis kliimasoojenenud Euroopal pakkuda oli. Suurem veekadu andis võimaluse
kustutada janu WIFIga varustatud ja mõistliku hinnaga baarides mis on suureks boonuseks
sloveenias rändamisel. Võib tunduda kummaline miks ma sellist triviaalset asja
mainin, aga...näiteks Itaalias maksin ühe sarnase mahlasessiooni eest 5 eurot,
kui üldse Itaalias või Prantsusmaal leidub koht mis oleks avatud. Nagu teada,
meeldib prantslastele Kvaliteet ja Nauding mis aga efektina tähendab, et
inimesele vajalikud asutused on enamus päevast suletud. Sloveenias seda muret polnud, lisaks
räägivad nad seal kõikides vanustes inglise keelt.
Bratislavat tunneme kui mitte mujalt siis kultusfilmist
´´Eurotrip`` kus seda linna kujutatakse mitte kõige paremates toonides. Saatsin
selle legendi poole teele 5 ``Warmshower
requesti``, millest mitte ühelegi ei saanud vastust. Ilmselt oli Dana, kelle
kahtlases ruumis tehtud Warmshowri konto foto reetis tema ametit, tööl. Ka
Mjatseshlav, kes lubas oma kontol küll öömaja, kuid ainult põrandal, oli
endiselt tsüklis ja nii jäigi see fantastiline linn külastamata (ehk õnneks!).
70kilomeetrit Doonaud pidi ülesvoolu asub aga üks teine mitte vähemtuntud linn
Viin. Habsburgide residentsist radiaalselt välja asetsevad muuseumid, mida on
Viinis kümneid kui mitte sadu, on piisav põhjus miks ette võtta üks jalutuskäik
selles muuseum-linnas. Kui jalg ära väsib, võib kasutada ühe Euroopa parima
linnatranspordi võrgustiku teenuseid. Mittebratsislaavlasena saatis aegu tagasi
Austriasse immigreerunud britist tehnik
Simon koheselt positiivse majutusvastuse ja järmise vihmase päeva veetsin nende
hubases korteris. Simon oli oma Suure Rännaku teinud juba tuttaval
Euroopa-India trassil kulgemine kokku 6 kuud. Ka Pakistani, mille paljud
rändurid jätavad turvalisuse kaalutlustel vahele, läbis ta ausalt.
Nad kõik üritavad
mulle sisendada sama asja. Hispaania on ainuke riik Euroopas ja üks
vähestest maailmas kus on kohustuslik kanda kiivrit. Prantsusmaal juhtisin
võõrustaja tähelepanu asjaolule, kui me parasjagu olime kruisimas
suburbisisesel kiirteel, et kiirteedel on alati niivõrd lai turvariba ääres, et
sinna võiks terve maja ehitada. Rääkimata siis sellest, et rattur seal oma
tagasihoidlikkuses võiks kulgeda. Aga ei, pidavat hoopis ``dangerous`` olema.
Kui sloveenia ja austria politsei piirdus kultuursete riikide kombel
hoiatusega, siis tsehhi ratsavägi vajutas pikemalt mõtlemata trahvi ära. Ma ei
saanudki esimese hooga aru, et mis siis nüüd...kas ma jätsin piirilt
bussipileti ostmata või mis. ``You cannot ride here, this is for cars!`` kordas
hambutu mundris nooruk sloveenia kollegi sõnu. Aga saan ju küll, kuidas ma siin
siis sinu arust olen, mõtlesin ja juurdlesin teema üle kuhu Euroopa lõpuks
jõuab oma järjest piiritleva ja reeglistava elukorraldusega. Kviitung näpus
suunati mind lahkelt mitte kuhugi viivale ``rattateele`` mille mudakattel võis
pigem liugsporti harrastada.
Poolasse sisenemisel ilutses piiril nsuur silt ``Ratturid
sõidavad omal vastutusel``. Tegelikult küll mitte, aga põhimõte jääb samaks.
Lisaks ``fantastilisele`` teekattele suruvad sust minutis 3 korda mööda rekkad
ja kui juhtud parasjagu pedaali vastu asfaldirööpa äärt toksama, võivad
tagajärjed olla ettearvamatud. Läbisin tee kuulsa vangilaagrini Oswiecim´is
sama erksuse astmega kui Mexico Citysse sissesõidul ja sealt edasi eelviimaste
võõrustajate juurde Krakowis. Tegu oli noore perekonnaga mille perepea oli
hiljuti osa võtnud ühe eepilise rännaku kaasajastatud versioonist. Nimelt oli
üks poola tüüp, Kazimierz, 30ndatel teinud Aafrikale tiiru peale, trotsides
toonaseid karme olusid. Olud olid nii karmid, et mees andis aasta pärast
reisilt naasmist kopsupõletikule alla ja viskas vedru välja. Kahjuks on epiline
raamat isegi inglise keeles veel ilmumata.
Ka minu rännak on selleks korraks lõppenud ja loodetavasti
ma vedru aasta pärats välja ei viska. Nagu plaanitud, jõuan jõuluks kodumaale
kirjutama viimast blogisissekannet ja tegema muid huvitavaid plaane.
Kuulmiseni!
Vedru väljas küll ei paista olevat :) Ehk tõmbab bloginaatori käima nüüd taas jälle uuesti veelkord, sest aeg on käes...
ReplyDelete